Nee
Ja
            

Watford FC sponsort nu Bitcoin

Watford FC sponsort nu Bitcoin

Spelers van het Engelse voetbalteam lopen voortaan met een grote ‘B’ op hun arm over het voetbalveld.

Spelers van het Engelse voetbalteam lopen voortaan met een grote ‘B’ op hun arm over het voetbalveld.

Watford FC sponsort nu Bitcoin

Watford en Sportsbet

Voor degenen die Watford FC niet kennen: dit is een (relatief) grote voetbalclub uit de Premier League. De Engelse club heeft een lucratieve deal gesloten met cryptocurrency Bitcoin. Althans daar lijkt het op. In werkelijkheid is het geen deal met Bitcoin, maar gewoonweg een goede marketingstunt van shirtsponsor en Sportsbet. Even ter info: Sportsbet is een cryptovriendelijk gokbedrijf. “Het is een zeer opwindende samenwerking. Er is veel misinformatie rond cryptocurrency, maar velen van ons vinden dat ze hier zijn om te blijven. We willen een rol spelen bij het verbeteren van het begrip van mensen over Bitcoin en de voordelen van bijbehorende technologieën”, aldus Watford woordvoerder Spencer Field. Een belangrijk stukje ‘awareness’ dus.

We willen een rol spelen bij het verbeteren van het begrip van mensen over Bitcoin en de voordelen van bijbehorende technologieën.

- Spencer Field, Watford FC woordvoerder

Marketing stunt

“Het Bitcoin logo scoort Premier League blootstelling aan miljoenen wereldwijd”, zo luidde de kop van CNN afgelopen donderdag. Velen zijn enthousiast over deze deal en marketingstunt. “Slimme zet van Sportsbet”, aldus Changpeng Zhao. De CEO van Binance vervolgt in zijn tweet “Als ze hun eigen logo zouden gebruiken zou ik dit niet retweeten”. 

Slimme zet van Sportsbet.

- Changpeng Zhao, CEO Binance

Wat vinden de fans?

Fans van Watford FC zijn echter niet zo onder de indruk. Zij komen voor het voetbal, niet voor beleggingsadvies. Tenminste, dat zegt een diehard fan. Volgens Spencier Field, woordvoerder van de voetbalclub, heeft er een uitvoerige discussie plaatsgevonden op het forum van de club. Hieruit kwam haarvoren dat er toch wel veel mensen nieuwsgierig zijn naar Bitcoin en de technologie hierachter.

Binnen de organisatie begrijpt een groot gedeelte van het personeel eigenlijk weinig van de begrippen cryptocurrency en blockchain. Daarvoor moet je toch echt bij de PR-afdeling zijn.

Bronnen

  • Decrypt
  • Afbeelding: Sportsbet.io